Czy tiry będą jeździć przez serce Mazur, czteropasmową trasą 74 km przez Mazurski Park Krajobrazowy i estakadami nad czterema jeziorami? Takie rozwiązanie zakłada wariant C przebudowy drogi nr 16 (na 2 zdjęciu na niebiesko), na który nie może być zgody.

Razem z mazurskimi stowarzyszeniami proekologicznymi, m.in. Komitetem Ochrony Krajobrazu Ziemi Mrągowskiej i Komitetem Ochrony Ziemi Ryńskiej napisałam do Ministra Infrastruktury kolejną interpelację ws. wykluczenia przez rząd wariantu C. Złożyłam ją w Sejmie i czekam na odpowiedź. Społecznicy zebrali ok. 10 tys. podpisów przeciwko wariantowi C. W środę (20. 11) chcą je wręczyć dyrektorowi GDDKiA w Olsztynie. Nie mogę być z nimi osobiście, ale będę całym sercem.Zapytacie – co w zamian, przecież drogi są potrzebne. Trasę nr 16 należy poszerzyć do 1, 5 pasa w obie strony, a ciężki ruch wyprowadzić poza tereny cenne przyrodniczo dzięki Via Masuria – połączeniu drogi S7 od okolic Nidzicy z Via Baltica w rejonie Pisza.W tym celu wystarczy przebudować istniejące drogi Nidzica – Wielbark – Szymany – Rozogi – Pisz.Opcja nie koliduje z przyrodą, oznacza dobre skomunikowanie lotniska w Szymanach ze wschodnią częścią regionu. Podoba się także mieszkańcom, a ja zawsze słucham ludzi

Zostaw komentarz